Monday, October 18, 2010

my name is BEHA.

(BEHA sebut: Bear-Ha, silent 'r')

there's a story behind every single name. kan?

tiba-tiba rasa macam kenapa selama ini sanggup menipu nama? eh taaakk, memang dari sekolah dulu orang gelarkan saya 'Buzzing Bee'. bukan saja-saja suka-suka konon nak glemer dengan nama Bee. Mommy pon panggil saya Bee. Bay-Bee. haha *cough* its Baby lah. *ohhh malu!* Pelik kenapa saya malu sedangkan semua orang pon suka mak panggil nama manja macam Baby, Comel, Puteri dan lain-lain. oh tak boleh lah. sbb saya MACHO. jadi selalu Mommy kena marah kalau tershashul panggil Baby depan kawan-kawan saya, kawan-kawan dia atau my siblings' friends. ohh nooooooo!. ngee~ sorry Mommy. u kno i love u muchmuch!

dulu, kat sekolah semua orang panggil Beha. seronok! sebab nama pelik. tak ada lah orang nama macam tu (sampai kalau orang tanya nama penuh kena ulang 2,3 kali tak pon tulis kat kertas senang sikit bagi baca). paling dekat pon Biha, Leha, Seha. eh, saya paling unik! yeay! memang bangga. habis nametag pon tulis Beha Ramza. hnnffss hnffss. okay, lepas tu bila dah berkawan dengan macam-macam orang. tiba-tiba berlaku peristiwa paling tak suka diingat. bila dah masuk matrix. orang dah mula gelakkan nama saya. diorang panggil saya 'bra', 'coli' lebih teruk bila budak-budak lelaki gelak-gelak cakap nama saya buruk. kejam. clueless oke. pehal dorang neyh? luku dahi kang! (hope im not being harsh since i mentioned 'bra' here. its undergarments. or shud i put it like this --> br*. hushh. just let it be. ok?)

ooooooooooh! rupanya, kat Indonesia, 'bra' tu disebut BH (pronounce = Beha). *tepok dahi* patutlah bibik-bibik dorang asyik tergelak bila saya cakap nama. mampoossss! memang malu. nanges2 kat bilek. ape mami ni kejam. sampai ada budak-budak panggil Ro'bra'. T_T sejak dari itu, terus nak semua orang panggil Bee. sapa baru kenal pasti tak tahu pasal kewujudan nama Beha. and i'll scold *cough* whoever cakap pasal tu. (gile garang).

tapi sebenarnya kan, bila dah kalis kejian dan cacian ni. *looking at the bright side* tak kesah dah. suke hati lah kan. 23 tahun nama saya tetap Beha. lagipun, dah jumpa orang-orang dengan nama yang laaaaaaaaaaaaaagi pelik. Beha comel apeee! penuh feminine!*ehem* jadi saya tak malu lagi dah. saya BANGGA dengan nama saya. dan sangat selesa bila orang panggil Beha. macam penuh kasessayang! i like!

dan akan cuba jadi Beha yang terbaik! just remember, Beha is still a Buzzing Bee! forever and always i'll sting like a bee!!!! yeaaaaaaaaaahhh~ ^_^

p/s: cuba lah google, nama Beha ada jugak kat tempat lain. international model pon ada. tapi tak tahu the exact pronunciation utk nama tu kat tmpt dorang. cool! haaaa click sini nak tahu pasal model nama Beha! she's a Danish model! walaweeiii~

nih nama dia: Freja BEHA Erichsen
waaaaaaaaaahh!! chantekkkk kot! T_T

p/s/s: tapi macam mana nak suh orang yang panggil Bee tukar jadi Beha? ohhhhh susah! @_@

haaaa tengok2. nnt watermark pon nak kena tukar dah jugak~ phheww~

8 comments:

ZooL.Ahmad said...

hey, didnt know that actually happen in matrix..
well, although i know your name means bra in bahasa indonesia, but still i found it ur name is interesting and unique when the first time i met u..
so, hold on to it, be proud of it, soon or later, people will chanting ur name my dear beha! :)

AdamX said...

always addressin,callin,thought u as beha.. :)

nedd. said...

i know u as Beha. and i first think that it is a cute name! ^^ haha.

Anonymous said...

urm... saya knal awak dgn nama beha...
i think nama awk unik, lain drp orang n sound cute ^^
biasala nick name kita kdg2 memberi mksud yg berbeza pada org lain...
tp kita lbih mngathui dr mana ia datang kan... :)

NA said...

i like it Bee ;p

Anonymous said...

i like bayha ramza...

ejai said...

re-branding balik ke ni?.. unik pd diri u sendiri, coz ada yg kenal dgn nama Beha and BEE...name banyak xpe, asalkan diri sendiri x berubah kan.... walawei..watermark tu,remain sempoi..

Khumaera Ismail aka Mariam Ismail said...

kerana dirimu begitu bharga.. ;)