Friday, April 2, 2010

malam ini.

malam tadi, gua pegi hantar Aina kat sungai nibong. nak balik kampung. uh syoknye. gua jugak tak balik2 lagi. dah lame rasenya tak balik. *cuba recall bila last balik tapi otak tepu, maka tak ingat*

hmm, lepas g antar Aina, gua panjangkan langkah pegi Tesco Extra. dekat je. gua shopping barang2 dapur je. ingat esok nak buat sandwiches. pastu tringin nak buat kek batik. gua pusing Tesco sorang2. adoi, TAK SYOKK pon oke. orang ramai. ramai gile babas! y paling tak best adalah gua lone ranger. sorang2 tolak troli macam orang tak cukop kaseh sayang. deym, pilu giler.

dah habis shopping, gua g balik kat kete. dah sumbat2 barang. masuk keta. usha2 dulu before nak reverse. tibe2, ade makcik (umo lam 40-45 tahun) tegur gua. muka resah gelisah macam nak nanges. gua takot. so bukak tingkap je (bleh bukak siket je sbb tingkap kete dah sangkut). makcik tuh cakap,

'dik, akak nak mintak tolong. (pause di situ, die nanges plak. adoih) beg duit akak jatoh. akak nak balik. umah akak kat bukit mertajam'

dalam ati gua, jauh tu bukit mertajam. gua amek purse gua. tapi gua tanye dulu, 'aaaa. saye tak tahu brape duit perlu kalo nak p bukit mertajam lah akak. brape ye?'

akak tu ngan muke sedih amat gua pon rase nak nanges jawab, 'kalo siang ari dalam 10 ringgit, tapi akak nak mintak 20 boleh ke dik?'

gua tak tahu kepala pening ke ape, tak tanye banyak2 dah. gua bagi jek. pastu akak tu cakap timekaseh, hulur tangan salam gua and blah. gua tengok je, sbb kot2 la die tipu, pegi brenti kat kete lain plak mintak duit kan. tapi kakak tu jalan je terus, hilang.

oihh! ape gua buat tadi? gua pon tak tahu. seingat gua tak sampai 2 minit terjadik. tapi gua pasrah ni. insyaAllah gua tak salah tolong orang. tapi bahaya keadaan camni. next time kne blaja. jangan kluar sorang2. tuh nasib baik akak tuh betul2 mintak tolong. maunye tejumpe yang tak betol. camne?

moral: jangan kluar sorang2 dah skang ni. siang hari pon. bahaye. tambah2 lagi anda perempuan dan chomel seperti saya. muke sangat innocent sampai orang ingat anda baek hati. *waaah*

love.

2 comments:

ZooL.Ahmad said...

dah berapa kali org ckp..
haihhh

akuorangbiasa said...

got a similar situation like dis last year..a chinese guy came to me when i was about to go back home from office..claimed dat his car ran out of fuel n no money to buy fuel...so i gave him rm10 n he promised to pay me back the day after..but u know..janji tinggal janji...xpo halal la

next time bilo ado kes gini..make sure u lock ur door n jange bukok cermin byk sangat..bukok skik jah bia cukup2 tapok tangan nk hulur...jange sapa siku blh masuk wak kona lipat n bukok pitu dr dalam...heheh..bye